خانم گلگشتیان (معرفی مکان های خاص)داخلیفرحناز (سرگرمی هدفمند)گردشگری

تور یک روزه کوپنهاگ!

درشهرکوپنهاگ کدام مکان‌ها را باید ببینید؟ ما در این متن قصد داریم اطلاعات مفیدی درباره اماکن دیدنی شهر کوپنهاگ در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا همراه با یکی از گردشگران یک تور یک روزه کوپنهاگ داشته باشیم.

کشور پادشاهی دانمارک در شمال اروپا واقع شده و با این که کوپنهاگ پایتخت این کشور است اما کمی‌دورتر از سرزمین‌های اصلی، بر روی جزیره زیلند، بنا شده است. دانمارک صاحب یکی از بنادر بزرگ تجارت در شمال اروپا می‌باشد . درآمد ملی برای هر نفر دراین کشور رده بندی جهانی بسیار بالایی دارد.

جزئیات سفر به کوپنهاگ را از سفرنامه یکی از گردشگران اروپایی که با دخترش به این سفر رفته است خواهیم خواند: « ما برنامه ریزی برای این گردش را بر اساس مالمو-کوپنهاگ انجام دادیم. دو شهر یعنی در اصل دو کشور که با پل ارسوند به یکدیگر متصل شده اند. صبح زود از هتلمان در مالمو خارج شدیم و با قطار به سمت کوپنهاگ حرکت کردیم و نیم ساعت بعد در ایستگاه مرکزی کوپنهاگ درست ربروی با غهای تیوولی پیاده شدیم. ما تصمیم گرفتیم اول در سطح شهر گردش کنیم بعد به باغ تیوولی برگردی؛چرا که تابستان بود و روزها بسیار بلند. بنابراین فرصت کافی داشتیم. از مسیر کنار باغ‌های تیوولی شروع به گردش در شهر کردیم. این مسیر یک خیابان بدون رفت وآمد ماشین و مخصوص خرید بود.

مقصدمان را به سمت بناهای رنگارنگ درمنطقه  nyhavn تغییر دادیم. در اصل nyhavn، یک بندر بین الملی قدیمی‌بوده است که از اکثر نقاط جهان کشتی‌ها برای لنگر اندازی به آن جا می‌آمدند. این منطقه پر بود از خانه‌های قدیمی‌اما زیبا که بازسازی شده و به رستورا ن‌های شیک تبدیل شده بودند. در کنار کانال nyhavn موزیک جاز زنده و غذاهای خوشمزه به همراه جو آرامش بخش به استقبال افرادی می‌روند که آمده اند تا از این مکان لذت ببرند. اگر بخواهید، می‌توانید با کشتی‌های تفریحی نیز گشتی بزنید.

مکان بعدی کاخ amalienborg بود. دخترم معتقد بود که این مکان به خاطر بافت خاص و حضور سربازهایی که کلاه بر سر دارند، به لندن شبیه است.

کاخ در سالهای ۱۷۰۰ میلادی توسط معمار دانمارکی، «روکوو»، ساخته شده است و یکی از بزرگترین کارهای او به حساب می‌آید. در میدان کاخ، مجسمه فردریک پنجم دیده می‌شود که از سال ۱۷۷۱ در آن جا قرار دارد.

شهر , کوپنهاگ , لگو , کاخ , پارک ,کلیسا , قلعه

درست روبروی کاخ ،کلیسای« ماربل» قرار گرفته است. این کلیسا صاحب بزرگترین گنبد در اسکاندیناوی می‌باشد.

وارد کوچه پس کوچه‌ها شدیم و به پارک بزرگی رسیدیم. این پارک همان باغ «روزنبرگ» بود  که با نام باغ پادشاه معروف است. این باغ‌ها قدیمی‌ترین باغ‌های سلطنتی هستند که در سال ۱۶۰۰ بعد از میلاد توسط مسیحیان به سبک رنسانس ساخته شده است. امروزه این مکان به عنوان یکی از اماکن محبوب در کوپنهاگ به شمار می‌آید و سالانه حدود ۵/۲ میلیون بازدید کننده دارد.

قلعه روزنبرگ در مرکز این باغ قرار دارد و شکوه و جلال ۴۰۰ ساله آن به سرعت ما را جذب کرد. تمام متعلقات سلطنتی اعم از گنجینه‌های هنری، تاج‌ها، جواهرات و لباس‌های اصیل سلطنتی در این قلعه نگهداری می‌شود.

در کنار باغ‌های سلطنتی باغ «بوتانیک» قرار دارد. این باغ  یک زمین ۱۰ هکتاری است، که با گلخانه‌های تاریخی و زیبای خود که از سال ۱۸۷۴ پا برجا است، بسیار چشم نواز است. ما چون بیشتر زمان خود را در باغ سلطنتی گذراندیم ازدیدن این باغ صرف نظر کردیم.

کم کم به مجسمه پری دریایی نزدیک می‌شویم!

پیاده به سمت Kastellet رفتیم. این جا با ساختار ستاره ای شکلی که دارد در نقشه بسیار خود نمایی می‌کند . در ورودی کلیسای st.alban در این قسمت قرار گرفته است و با فضای سبز زیبا، کانال‌های آب و سازه‌های تاریخی دو طبقه اش فضایی همانند یک ده کوچک و آرام به وجود آورده است. بعد از  پیاده روی در  Kastellet، به مجسمه مشهور کوپنهاگ رسیدیم. نکته جالبی که توجه من را جلب کرد و به خنده واداشت، شلوغی این محوطه و عکس‌های پی در پی افراد بود. با وجود این که به نظرم دلیلی ندارد که با این مجسمه عکسی بگیریم!

البته ماهم داخل این شلوغی شدیم؛ اما نتوانستیم عکس دلخواهمان را ثبت کنیم.

رسیدیم به زمان تفریح و سرگرمی!

باغ تیوولی که از سال ۱۸۴۳ تا به امروز به عنوان پارک سرگرمی‌در اختیار مردم بوده است، دومین لونا پارک قدیمی‌در جهان می‌باشد. نیاز نیست بگویم دخترم که عاشق آدرنالین است چه قدر عاشق این مکان شد. تنها یکی از ترن‌های هوایی مناسب دخترم بود؛ اما او می‌خواست همه دستگاه‌ها را امتحان کند که به خاطر قدش نتوانست.

به انتهای سفر یکروزه کوپنهاگ رسیدیم. دانمارک سرزمین مادری بازی‌های لگو است. بزرگترین لگولند جهان یعنی«Billund Legoland» در مسافت ۳ ساعته با کوپنهاگ قرار گرفته است و یکی از مکان‌های دیدنی کوپنهاگ بشمار می‌آید که نباید از دست داد. ما بازدید از این مکان را به یک مسافرت طولانی تر یا یک تور مخصوص لگولند موکول کردیم.

برچسب ها

نسترن راد

نسترن راد هستم ، فارغ التحصيل IT اما عاشق هنر. شغل اصلي من طراحي لباس ودر كنار اون ترجمه ميباشد.و تا امروز موفق شدم انگليسي ، فرانسه ، تركي رو ياد بگيرم . كتابخواني ، عكاسي، اشپزي، ويولن و طبيعت گردي تفريحات اصلي من هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید

بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن بلوک تبلیغات از ما حمایت کنید.